tisdag 27 augusti 2013

Gotland! Vår ”bröllopsresa”...


Nja, inte riktigt bröllopsresa men väl en tur till den andra ön bidde det dagen efter vår bröllopsdag. Lite (läs: otroligt) slitna hämtade vi upp vår smekmånadspolare Fredrik och tillsammans åkte vi alla fyra (Kno var med förstås) med färjan till Gotland och Fårösund. Där, i Fåresund, hade vi bokat in oss på ett vandrarhem. Tre vuxna och en hund på 15 kvadratmeter. Värdigt en honeymoon... C och Fredrik skulle ägna dagarna till bankörning på Gotland Ring och jag och kno skulle ägna dagarna åt stranden, loppisar och utflykter. Vi sammanstrålade på kvällarna och for med färjan till Fårö och Kutens bensin. En mycket trevlig Gotlandsvistelse måste jag säga. 

Här kommer bilder i urval:


Kno under parasoll. Kno bredvid rauk.

 
Det blev en del strandhäng och tittande på raukar.



 
Otroligt goda crepes på Kutens Bensin. Vi var där två kvällar och njöt!

 
En tur till Roma...

 
... och till Visby där det kryllade med medeltidsmänniskor!

Jag och kno åt lyxig frukost på Fåresunds fästning. Där träffade vi en man som levde i sin bil, "Jag har jobbat i musikbranschen men tröttnade och så har jag en del pengar men vet inte riktigt vad jag vill göra, så nu åker jag runt lite.
Han hade bott lite på Öland också! Spännande!


Sista dagen hälsade jag på de passionerade nördarna på Gotland Ring. 
C var mycket glad och jag var fascinerad!

Gotland är banne mig inte dumt alls! 
På återseende, Gotland! Helt klart!

Fridens!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar