måndag 9 december 2013

Ditt och datt och en affisch...


Det har rasslat på och redan har andra advent passerat! Vi tar oss en titt vad som hänt sedan sist...

Mitt rum är färdigtapetserat och ska bara målas! Lutar nog åt enkel, vit färg på väggarna. Då kan jag spöka ut med bilder och annat hur jag vill utan att det blir rörigt. Fast jag kan ändra mig. Karins kommentar om mintgrönt väcker ett litet ha-begär…

Lumppappen är mättad med tapetklister. Redo att målas!

 
Dagen före första advent hanns det med solig promenad till sjön. 
Någon bajsade i bilden men you got to go, when you got to go...

Längtar så det knakar till jag kan göra klart rummet helt! Inreda och sätta igång att rita! Min affisch är klar och ute till försäljning och nu pysslar jag med en 123-affisch! Tänk om man kunde få sitta i rummet och rita hela dagarna! Det vore något!

Mitt första tryck från tryckeriet! Håhåjajja så stolt en kan va!

 
Till första advent plockades allt julpynt fram och julstjärnor inhandlades! 
Kändes dock som om det vore april så varmt och soligt som det var!

Utöver ritandet så har Sven, inte vår kära granne utan stormen, just dragit fram. Inga större skador. Ett fönster rasslade loss från sitt fäste men klarade sig mirakulöst från att gå sönder! Det var inte det roligast att göra, klättra på stege och spika fast fönster, i vinande storm men det gick fint.

Innerföntret fick plockas ner. Mossan flög iväg i vinden och stegen skakade men det gick! Puh!


Om någon mot förmodan inte kan komma på vad en ska köpa till något litet barn i julklapp, så kanske en abc-affisch kan vara något? Tryck på bilden så kommer man till min lilla butik i cyberrymden!  

Eva Forssell - illustrationer och printar!


Till nästa inlägg hoppas jag att rummet är färdigmålat! Kanske vitt, kanske mintgrönt...


Fridens och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar