måndag 17 september 2012

Snett och ruttet...

Idag har vi inte gjort ett dyft med husen. Har enbart ätit mat och gått en promenad till sjön. C fixde med hojen lite och jag traskade då runt och fotade vår risiga, men fina gård. När jag skulle fota ett utbuktande fönster på ena ladan tänkte jag att det skulle synas bäst om jag lutade mig mot väggen så mycket det gick för att kunna påvisa själva utbuktningen. Det blev inget kort för hela väggen började istället röra sig... Stabilt...
Men fint! Ha, ha...
  


  

Lite skevt, murket, utbuktande och trasigt...


Men, har det stått i 100 år så ska det väl stå ett tag till. Och när vi insåg att det inte var Essingeleden som brusade, utan havet, så kändes det ändå helt ok.


När vi bodde i Midsommarkransen brukade jag låtsas att det var havet man hörde fast det egentligen var trafiken på Essingeleden. Det låter ju, typ, likadant.



Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar