måndag 26 november 2012

Fika och tips vid glipor!

Efter en lite förvirrad söndagsmorgon, som sedan resulterade i trevlig fika med kollegan Anna med familj, satte vi igång med list- och köksöprojekt. (Resultatet av köksöprojektet kommer i ett senare inlägg för nu är den snart klar! Bara handtag och en bänkskiva som saknas.)

Gott och "hembakat"... Dock inte så glutengfritt...

Nu finns det taklister uppsatta i lilla matrummet och fönsterlisterna är grundmålade.

Ett tips, som C tyckte var självklart "för sådant lär alla sig i träslöjden" tänkte jag dela med mig av här. För det var inte självklart för mig. Jag har inte lärt mig det i träslöjden, så här kommer tipset:

Har man springor, som är ganska stora, så kan man röra till en liten blandning av sågspån och trälim. Sågspånet samlar man ihop när man sågar något så har man det när det är dags att fylla ut glipor!

Ett exempel på stor springa samt ingredienserna till blandningen: spån och lim!
När man blandar ingredienserna känner man sig som en hårfrisör, som ska folieslinga någons hår.
Bästa utsmetningsverktyget är helt klart kroppen!
Så kletar man på och när det torkat är det bara att måla!

I like! Nästan lika genialiskt som de små filurerna från Himmelsberga.

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar