onsdag 9 januari 2013

Expriment i huvudstaden och ett (nästan) färdigt sovrum!


I helgen hade vi paus. Jag är nämligen med i ett experiment på Karolinska institutet i Solna så vi for upp till huvudstaden tillsammans, alla tre, och passade på att njuta av fint väder och lite stadspuls under helgen. C, den fulingen, hade bokat in oss på hotell också. Lyxigt må jag säga! 

Kallt, vindstilla och fint. Promenaden gick från Kungsholmen till Blasieholmen.  
Där tittade vi på alla fina båtar som låg i vintervila.
Tog turen förbi Svenskt Tenn och inspirerades. 
En sådan där piedestal borde man väl kunna bygga själv?
Kno hittade en vän. Lite stel bara... 
Sen hängde vi en del på hotellet...

Så, nu efter helgen, har vi alltså fått spendera vardagskvällarna med listuppsättning, målning och byggande av trådbackar. Vår strategi är nämligen att ha deadlines att jobba mot och det funkar himla bra för oss två. I helgen kommer en skara kära bibliotekarier på besök och då ska sovrummet vara klart och det kommer det att vara, så när som på lister runt de rundade fönstren och ett stycke tyg som garderobsdörr. Men annars så!


MDF-skivor  som golv och tak i vår garderob.
Färdigmålat med bra och dålig maskeringstejp kvar.
(Köpte en tejp på Biltema som var jättebra och följsam när jag klistrade upp den men som sedan, efter ca fem minuter, släppte och bara hängde som en slapp tarm...
 Tacka vet jag den gula maskeringstejpen från Tesa. Den är banne mig superb!)
 
Små, nättare lister, färdigmålade faktiskt, är uppe. Heja C!

Nu ska trådbackarna och möblerna sättas på plats och sedan skulle jag jättegärna vilja ha detta tyg som "dörr" till garderoben; räsymatto heter tyget från Marimekko.




















                         Source: designonline.se via Eva on Pinterest

                  
                Så, nu är det dags att börja möblera!

                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar