tisdag 21 maj 2013

Takmålning i stora salen - Klart!


C for väster ut i helgen för att köra bana. Jag stannade hemma med djuren och njöt av helg, sol och sommarvärme!

 Fredagen bjöd på "ingefärsöl" och en promenad till sjön innan helgens jobb drog igång.

Tillsammans med Måns Kallentoft och den rysligt obehagliga Den femte årstiden på den gamla cd-spelaren  var det jag och 30 kvadratmeter tak, som skulle målas två gånger, som spenderade lördagen tillsammans. Det är vad jag kallar att njuta av sommarvärmen…

Först skrapades, spacklades och sandpapprades taket. Sen var det dags att måla. Alla våra tak på nedervåningen är planktak - hyvlade och fina och lite välvda på sina håll. Det gör dock att det här med att använda roller helt går bort... Så det var bara att plocka fram penseln och köra igång.

Spackel och så igång!

Två strykningar betyder 60 kvadratmeter penseldrag...(den sista strykningen gjordes på söndagen, då jag var en aning seg efter den föregående kvällens schlageryra hos Simon... Rekommenderar inte lättdrucket vin dagen innan 30 kvadratmeters takmålning)  Nu ska jag inte måla tak på... minst ett år! Minst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar