torsdag 25 juli 2013

Bildkavalkad: Festladan tar form!

Bildkavalkad i semestertider


David och Elin kom och hjälpte till med festgolvet! Tack!

Sakta men säkert kom golvet på plats!
  
Min nya BFF: Spikpistolen, som vi fick låna av snickaren Per-Åke! Min andra BFF och Fat Max, som kommit tillbaka från tiden då rivning var vardag.
  
Vi fick riva bort det gamla golvet.

Vi tog en badpaus på vårt nya badställe. Nära med badstege och ett stort plus är att man kan näcka och shamponera och tvåla in sig i godan ro där!
Säger inte var det är!
  
När vi badat klart hade de sista balkarna kommit på plats!
  
Mamma och pappa kom på besök och sista brädan lades på plats! Dessutom är alla våra fönster tvättade! Mor min är effektiv som attan!

Loungen börjar ta form. Där träspiltarn står här på bilden finns nu en platsbyggd bar! Pelle, på Pelles hyrservice som levererat grus, var mycket skeptisk när jag sa att jag ville ha grus i spiltorna: "Du ska väl inte ha djur där va?". Nä, inga djur bara plats för fika och bubbel!
  
Snart bara en vecka kvar!

Är lite skralt med bloggande nu för det hinns liksom inte med. Men vi är i alla fall i fas och golvet är dansvänligt och baren är hängvänlig!

På återseende!

Fridens!











1 kommentar: