fredag 22 november 2013

Nu kör vi igen!


Nu är det dags. Mitt rum ska bli klart!

Vi har ju inte gjort någonting alls, på sin höjd röjt i trädgården (min kära make har gjort det – inte jag), på väldigt länge. För cirka en månad sedan satte vi visserligen in innefönstrerna, och det var mest mamma och pappa som gjorde det. Det var förresten en knepig historia men de är på plats, med vadd och mossa mellan fönstren och tejp för springorna. Puh!

Vi var alla nöjda när fönstren kommit på plats.

Nu är det dock hög tid att fixa till mitt alldeles egna rum. 
Jag har redan börjat lumppappa och ska "snart" måla! Det är hög tid att få ett eget rum eftersom kno, senast igår, glad i hågen studsade upp på soffan och landade rakt på alla mina ritpapper… 
Knöggligt blev pappret och sur blev jag.

 
 
Jag behöver helt klart mitt eget rum!  Alla bokstäver får ju omöjligen plats på soffbordet!

Dock tar det lite tid med mitt rum…
Först tog lumppappret från Gysinge slut så då köpte jag mer på Bauhaus. Bauhaus-pappret var mycket billigare så jag bannade mig själv att jag tidigare prångt beställt från dyra Gysinge. Dock bannade jag mig själv igen, lite senare samma dag, när jag börjat tapetsera med det nya, billiga pappret. Det nya, billiga bauhaus-pappret var inte alls lika medgörligt och bra, som Gysinge-pappret. Bauhaus-pappret bubblade sig på ett konstigt sätt… Tänkte då på makens ”härliga” mormor som yttrade ”köper man billigt köper man dyrt!. Sen tog tapetklistret slut och jag for och handlade färdigblandat på ÖB. Gillar bättre att blanda själv men vad ska man göra när limmet tar slut kl 16.00 en lördag på Ölands östra sida? Sen tog Bauhaus-pappret slut… Så nu har jag lite, lite, lite tapetserande kvar. 
En utdragen historia är vad det är… Lumppapper från Gysinge är nu i alla fall beställt och nästa vecka ska det banne mig var tapetserat och jag ska ha valt färg… En färg som föder kreativitet. Vad kan det vara? Prickigt? (som visserligen inte är en färg… men ändå!) Fortsättning följer…

Det går sakta framåt...
 
 

I väntan på att få tapetsera klart tog jag mig an björnen, som jag köpte med mig från Denver till Christian. Den kommer från Wallmart och är egentligen en toalettpappershållare i någon form av plast/porslin. Tyvärr krossades hens ena arm under resan hem. Nu är den dock ”gipsad” med Papier-maché. Björnen har fått namnet Apple och sällskapar mig under tapetseringen. Och nej, jag började inte knarka när jag var i USA, även om vissa substanser är lagliga i Colorado.




På återseende om en inte allt för avlägsen framtid!

3 kommentarer: