tisdag 5 augusti 2014

Matlådor, boande och höstlängt...

När det händer grejer som rör liv och död är det bra med matlådor. Därför har jag i helgen gjort storkok av linsgryta och svamppaj (dock blev det i slutändan bara en paj efter en incident rörande en tappad form, tappat ägg och lite så...) och tidigare i veckan har det även kokats ihop ett rejält lass köttfärssås och ostpajer. Nu är vi redo! Boande överlag har helgen handlat om skulle jag säga. Barnkläder från kära syskon och goda vänner har packats upp och sorterats, barnrummet har gjorts i ordning (även om det troligtvis kommer dröja innan kycklingen sover där och det kommer definitivt dröja innan hen kan leka med våra gamla leksaker som än en gång fått komma ut ur kartongerna. Men, men... Det är ju trevligt för mig!)

Det har också vilats en del för värmen har ju knappast försvunnit, trots åsk- och regnskurar... Och när det väl ha regnat har det passat ypperligt att vara inomhus och rita! Den 23 augusti kommer jag och mina bilder finnas på en konst- och hantverksmarknad i Sund i Ydre kommun. Så nu ritar jag lite till det och hoppas att det kommer finnas vykort och mindre posters till försäljning då och även på min lilla hemsida.


 
Boande i barnrummet. Nu väntar vi bara på den nya inneboende...  

    
Efter matlagning och boande placerade jag mig i skuggan under äppelträdet. 
Doris var min utsikt... 

    

    
Och så har det ritats. Är faktiskt sugen på höst nu. Det slår aldrig fel. 
Vid den här tiden då är jag sugen på lite tjockare tröjor och sval luft. 
Och kräftor.

Christian har varit på svensexa och sedan kört motorcykel för sista gången denna säsong denna helg men nu kommer han vara hemma, vilket känns himla mysigt. Då kan vi liksom vänta in den nya familjemedlemmen tillsammans och fara på grejer tillsammans. Himla mycket roligare! (No offence, lille kno. Kno är gullig och mysig men inte jättetalför...)

På återseende!

Fridens!





2 kommentarer:

  1. Låter superhärligt! Du tecknar så himla vackert! Planscherna jag köpte ligger fortfarande i sina rullar, redo att pryda väggarna i barnrummen när vi renoverat i nya huset!

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt Sara! I höst får vi ses! Säga hej till de nya krabaterna! :)

    SvaraRadera