onsdag 8 februari 2012

Nytt golv på g i kylan

På grund av nytt, spännnade och intensivt jobb så har bloggen blivit lidande. Men här kommer i alla fall en rapport om helgens bravader. Den ryska snökanonen bombarerade ön och snoret bombarderade min näsa men vi var tappra… ett tag i alla fall…

Orosmoln?

Lördagen var nog den kallaste dagen vi haft där ute. Snön vi drog med oss in fortsatte att vara snö inomhus och smälte aldrig. Istället frös den fast tillsammans med byggdammet och bildade små brungrå ishögar.

Lördagen ägnades åt att flytta en dörr så det ”nya” köket ska få plats och riva bort lite murbruk för att få fram en ”skortsenslucka” (det heter inte så man jag kommer inte på vad det heter just nu…) Dock hittade vi ingen sådan lucka men skorstensväggen blev i alla fall rakare.
Det var inte helt lätt...


Köket innan...

Imorgon, torsdag, kommer golvläggarna för att lägga en ny schackmönstrad laminatmatta. Då behövs lite underarbete för det gamla undergolvet dög icke. Det var ett gissel att under söndagen få ett nytt, spikrakt undergolv att klicka med ett gammal, icke spikrakt hus... Man skulle, milt sagt, kunna säga att vi övade mycket på kommunikation och anger management... Men golvet blev lagt!
Fortfarande glad! Det var innan vi började med träskivorna...

Plast som rullas ut för att minska knirr.

Här börjar gisslet...

Chippen traskade runt lyckligt ovetande att han trampat i trälim...



Men tillslut blev det klart och jag, som mest agerat support mellan snörvel och snytningar, kunde få åka hem och kurera mig. Det bidde en pizza till middag kan jag bara säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar