onsdag 12 juni 2013

Blommor i ljummen kväll

Alltså det här med tapetsering... Det har ju inte hänt än... Det har varit lite för fint väder och lite för mycket osug för att det ska komma igång. C har i alla fall insett att någon Vätternrunda på 30 mil blir det inte med den axeln, så till helgen kanske han kan assistera mig med tapetseringen.

Istället för tapetsering blev det plantering, ogräsdödande (C gick runt och sprutade på ovälkommet gräs mellan kalkstenen) och sedan promenad i den ljumna kvällen. Helt ok måste jag säga.

Gick på loppis hos mig själv igen och hittade två finna kaffekannor, som nu innehåller god lavendel.

Sedan planterade jag en av mina topp-5 favoritblommor, hortensia 
(övriga fyra är, i skrivande stund, pion, liljekonvalj, tulpan och ranunkel) i  ytterligare loppisfynd från gårdshuset.

Försökte få kno att posera men Sally störde honom så då drog han...

...och Sally tog över men visade inte sin bästa sida.



Lite kli mot kalkstenen...
  
... och så iväg.

Kvar står de nu ensamma. Hoppas de överlever...



Igår kväll var det alldeles ljummet ute och sjön låg som ett blått, och inbjudande, band i horisonten. 



Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar