fredag 7 juni 2013

Svensexa och dop. Tiden rusar fram....


Dagarna rusar fram! Men jag tror nog vi ska hinna till 3 augusti. Sedan sist så har det ju varit svensexa för en överraskad C och ett dop för en nöjd liten Abbe. 

Inför dopet ritades det presenter.



Lördagsmorgonen invaderades av härliga män som bjöd på frukost. 
Resten av dagen blev blöt på alla sätt och vis.

Istället för svensexa tog jag kno med mig på tåget söderut för att hänga med en primadonna, en superhjälte och en morot.

Jag fick uppdraget att bre smörgåsar till dopfikat...


... och dekorera Abbe-tårtan!

Tillslut blev det vardag igen men vädret är banne mig underbart nu, så lunchdejter vid slottet gör att livet känns mer än ok! 



På gården har fönstren plockats ut ur stora rummet igen, det sista rummet, och alla karmar är nu skrapade och ska i dagarna målas. Sen är det bara tapeter och lister som ska upp. Tapetseringen får vi väl dra igång med nästa vecka misstänker jag. När väl det rummet är klart är det dags att ta tag i ladan på riktigt. Alla väggar ska borstas och tvättas, en bardisk ska byggas och ljusslingor ska hängas upp. Och golvet ska förstås komma på plats också. Men det får vi lite hjälp med från en händig snickare i trakten. Cs syster Sandra är här också i några dagar och hon jobbar på bra med penseln så framåt går det. Snart ska det komma lite renoveringsbilder också... Men det kommer när det kommer. Måste ju njuta lite av sommaren också!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar