tisdag 6 mars 2012

Lumppapp med klara färger?

Jag har tidigare snöat in på att vi ska ha lumppapp på nedervåningen för att det var vanligt förr i sådana här hus. Nu börjar dock övertalningen för C är inte alls lika övertygad…

Min idé är denna:
På nedervåningen, som vi ändå har i gammal stil så ska vi förstås ha lumppapp målad med färger som var vanliga , typ ljusgrått, äggskal och andra naturliga toner. 

Lumppapp efter och före (omålad).
Bild från Gysinge.

Men på övervåningen som inte är gammal så, för att ändå binda samman stilarna, tänker jag mig att ha lumppapp där också men med lite mer moderna, klara färger. Sen är det ju faktiskt inte så mycket ren väggyta däruppe eftersom det är snedtak så jag tror det skulle bli alldeles lagom. Nu är bara frågan om det finns så klara färger som funkar att måla med på lumppapp? Jag har skickat frågan vidare till experterna i Gysinge så får vi se vad de svarar...

Typ sådana här fina färger!Det vore perfekt!
Bild från BRINJA KØBENHAVN


Vore väl fint, C?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar