måndag 23 april 2012

En död telefon, en händelserik helg och hundknark...

Bloggen ligger lite i vila just nu tyvärr. Detta beror på att min telefon, tillika kamera, gått hädan och jag inväntar en ny. Det går ju inte att vara utan mobil! (om man inte heter mamma Karin Nyström förstås).

Efter utflytten på ön hyrde vi en maskin i lördags och körde bort alla jordhögar för att fylla ut framsidan. Den lördagen hade jag en riktig besserwisser-dag i ordets rätta bemärkelse. Jag hävdade nämligen att det var för blött ute för att köra runt med maskinen, den skulle ju bara fastna… Men nej då… C hade en plan… Men mycket riktigt… Jag blev grym på att gasa och styra den lilla maskinen bakåt medan C, som satt i bilen och drog upp maskinen gång på gång, fick erkänna att det kanske var lite för mjukt i marken… Dock blev det i alla fall klart efter mycket om och men och vi kunde traska bort till ”nya grannar”, Annette och Posse med familj, och äta våfflor! Himla gott och trevligt! Och så fick vi hälsa på himla söta lamm som fötts!

Köket blev under helgen färdigmålat och jag lyckades faktiskt få bort all färg som hamnat på golvet och inte på tidningspappret som jag la ut…

Så nu är det bara att skruva fast luckorna, fixa fönsterfoder, golv- och taklister, lite andra lister och sådant pill och sen är det klart! Och i veckan kommer bänkskivan och fönsterbågarna och i helgen ska jag kakla! Sen är det klart! Hipp hipp hurra!

Nästa gång ni besöker bloggen kommer en bildkavalkad av ett pastelligt kök, kossor, och kanske en liten grävmaskin…

Till dess kommer här lite mysiga bilder som man kan titta på när man har tråkigt, är nere eller helt enkelt bara vill se mysiga bilder. Lite knark som gör gott! Fast man kan få lite ont i hjärtat för att de är så fina...

Afghantassar...

Till och med en groda kan vara söt! Men bara om den sitter på en newfoundlansnos...

Tänk om man hade en sådan här som kompis till knoen!


Fridens!

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    det är okej- ibland har man sina besserwisserdagar. Och vad mycket du hunnit med under helgen. Skulle du tänka dig att visa upp renoveringen på Byggla? Du kan maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om Byggla och om presenten du får om du är intresserad :)
    Lycka till och ha det fint!
    /Vendela på Byggla

    SvaraRadera