onsdag 24 april 2013

Vår, djur och natur!


Stiltje på bygget men inte i naturen.  Sedan sist har C:s lillasyster varit på besök och vi har sått gräs och planterar ett ynkligt vårdträd. Ja, egentligen är det inget vårdträd, eftersom det är en liten syren och inget som kan stå emot när blixten slår ner, men ändå! Syrenen har planterats mitt på det som var gödselstacken och knoppar redan. 

Här kommer lite våriga frodiga bilder i väntan på tapetsering och fortsatt arbete i festlokalen!

Vårsolen strålar in och avokadokärnorna, som blev mördade av systrarna och de som var kvar efter massakern möglade, har bytts ut mot pelargonsticklingar. Betydligt enklare att få rot på, enligt mig.

Vårtecken deluxe! Åkrarna plöjs och gödslas!

Hälsade på små, nya lamm hos min kollega Anna utanför Löttorp.
Ett av lammen låg och njöt i solen så hen nästan trillade omkull.
 
 
Fina gutefår!

Baggen poserar som om han inte gjort annat!

Några lamm var så små att de inte fick koma ut än...

Det växer så det knakar i landet och hyacinterna har slagit ut!

Har plockat in en liten kvist hyacint och när man kommer hem från jobbet doftar hela köket! Har för första gången i mitt liv plockat och tagit in blåsippor också. Under min uppväxt har de ju varit fridlysta (det är de fortfarande i Östergötland) men här får de plockas!

Och så det lilla trädet. En vit ädelsyren och kno som äter jord...

Har kunnat dricka kaffe ute i sällskap med en trogen vän. Det är livskvalité!

"Samvaro i april" kallar jag dessa bilder.

Så där! I helgen blir det mer arbete igen.

På återseende!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar