torsdag 31 maj 2012

Skolk - förlåt Margareta...

Igår skulle jag och kno springa Margaretaloppet i Kalmar med några kollegor. Jag skolkade.

När jag kom hem efter jobbet för att slänga in Chippen och löparskorna i bilen kändes det kallt och väldigt långt till Kalmar och tillbaka så jag sa, tack men nej tack. Jag stannar på ön.

Så jag målade lister istället och överdoserade med T-röd för att få bort all färg som inte hamnade på just listerna (maskeringstejpen tog nämligen slut…) Men nu är listerna i köket färdigmålade förutom fönsterlisterna för själva glaset ska först på plats. Och det ska jag hämta imorgon hos Leif i Köpingsvik! Hepp!
Stannade till i Färjestaden för att hämta mer lumppapp från Gysinge som kommit till Posten där. Passade på att bättra på min budget men det slutade med att jag gick back 25 kronor istället... Men plötsligt händer det kanske?

Innan målningen tog vi en promenad.
Kno-bajs? Nä! Ko-bajs!


Bidde inte så dumt alls! Nu återstår kampen om dörrfärgen... Jag vill behålla den gula och C vill måla om... Men han är ju diktator utomhus och jag inomhus vilket bör betyda att dörren förblir gul...

Jag ringde C när jag kom hem för att berätta att Bosse putsat klart bakom alla ugnar och när jag står där och berömmer ser jag att själva kakelugnen är helt färdigputsad, med fogar och allt! Och den SKINER! Blev alldeles till mig och förstod inte hur jag kunde missa det. Men de skiner verkligen!
Putsat bakom!

Skinande med ny fog!


Lite skillnad va?


Nu ska bara sotaren säga sitt också. Det kommer att komma upp värmetåliga skivor bakom också (nu är det timmer som brinner bra) så de ska vara alldeles säkra.


På återseende!



1 kommentar: